fbpx
שקופית קודמת
שקופית הבאה

מסעות זה השטח שלנו

הכירו את אוגנדה – פנינת אפריקה

טיול ג'יפים באוגנדה הוא הזדמנות לפגוש את אחת המדינות היפות, הבטוחות והלא מתויירות באפריקה. זהו מסע אל שמורות טבע מרהיבות, אל נהר הנילוס האדיר, אל בעלי חיים פראיים ואל התושבים הכי ידידותיים באפריקה.

די מהר אחרי שיוצאים לדרך באוגנדה מגלים שלמילה "דרך" יש פה משמעות קצת אחרת: רוב הדרכים באוגנדה הן דרכי בוץ אדומות שספק אם יסללו בעתיד הקרוב לעין, תוסיפו לכך אלפי אנשים שצועדים בצידי הדרכים, יחד עם דוכנים, שווקים, בעלי חיים ובנוסף להכל גם נהיגה בצד שמאל ותבינו שנהיגה באוגנדה זה סיפור שונה מכל מה שהכרנו קודם. מצד שני, הירוק עוטף אותנו מכל עבר, הנהרות עצומים ומלאים בבעלי חיים, הנופים עוצרי נשימה והעין לא יודעות לאן להסתכל. ברוכים הבאים לאוגנדה.

 

אוגנדה היא ארץ טרופית יפה וידידותית. היא ממוקמת במזרח אפריקה, צמודה לקו המשווה ואם צריך לתמצת במילה את הקסם המיוחד שלה נגדיר אותו כך: אי אפשר שלא להתפעל מכמויות המים האדירות הזורמות כאן. אוגנדה יושבת ממש על מקורות הנילוס וחלקים אדירים ממנה הם בית גידול עצום לבעלי חיים שהנילוס הוא מקור החיים שלהם.
פה נמצא את שמורת מורצ'ינסון המפורסמת שבליבה מפלי מורצ'ינסון האדירים שנופלים מגובה 122 מטרים, פה נוכל לשוט כמעט עד למפלים ולהתרגש מכמויות אדירות של בעלי חיים שמגיעים אל הנהר האדיר: בתוך הנהר תנינים והיפופוטמים, מחוץ לנהר עדרי ג'יראפות ופילים שמגיעים להנות משפע המים. אפשר ממש לשמוע את פעימת החיים האפריקאית.

שמורות הטבע האדירות של אוגנדה מאפשרות לנו לצאת לספארי אמיתי שיש בו טורפים ונטרפים, אריות ולביאות, אימפאלות וקופים ואם כבר קופים…אז אוגנדה היא אחת המדינות היחידות בעולם בהן ניתן עדיין לראות שימפנזים חיים בטבע: ביערות הגשם של פורט פורטל  נצא לטרק רגלי קצר ושום דבר לא באמת מכין אותך למפגש פנים אל פנים עם שימפנזים אמיתיים. לא פעם נפגוש פה משפחות שלמות של שימפנזים ולא ברור מי מתרגש יותר מהמפגש –  אנחנו או הם.

אבל גם אחרי הספארי, הנילוס והמפגש המרגש עם שימפנזים בטבע, מסע לאוגנדה מרגש בעיקר בגלל החוויה התרבותית שאוגנדה מספקת למטייל: נשים לבושות תלבושות צבעוניות נושאות ג'ריקנים של מים או אשכולות בננה על ראשן, ילדים עם ג'ריקנים צהובים מובילים מים לבקתות הקש בהן הם גרים, משפחות מורחבות חיות בבתי בוץ דלים ללא מים זורמים אבל עם המון חיוכים. בכפרים הקטנים נפגוש קבוצות של תלמידים שצועדים לבית הספר כשהם לבושים בחולצות צבעוניות ועונבים עניבות, כי ככה זה באוגנדה: הפראי והמודרני מתערבבים יחד.

אוגנדה פראית ועסיסית, עם עשרות מינים של בננות, עם מנגו קטן ומתוק, אננסים ענקיים נוטפי מיץ, עשרות סוגים של תפוחי אדמה שאפשר למצוא רק פה והכל טרי, ריחני, צבעוני ונגיש. שפע טרופי משגע.

תיירים הם מחזה די נדיר באוגנדה שנהנית מיציבות שלטונית ונחשבת לאחת המדינות הבטוחות באפריקה: מדינה שתיירים מתקבלים בה בזרועות פתוחות, מדינה שנכנסת ללב וגורמת לך להתאהב בה ותחושת הראשוניות שכרוכה בהגעה לאזורים נידחים ולא מוכרים, מסבירה למה כשוינסטון צ'רציל הגיע לאוגנדה הוא התאהב בה והכתיר אותה בתואר "פנינת אפריקה". אז האם הרצל טעה בכך שהביא אותנו לישראל ולא לאוגנדה? על כך אין לנו תשובה חד משמעית. מה שבטוח זה שאוגנדה מרהיבה, בתולית ומרתקת

דילוג לתוכן