fbpx
שקופית קודמת
שקופית הבאה

מסעות זה השטח שלנו

על יוגה ומסעות

חיה שודריך שמובילה את מסעות "מאגמה – יוגה" מסבירה איך הכל התחיל.

החיים הם מסע שמורכב מרבדים, שכבות ואירועים. מסע שבו אתה עולה על השביל  ואין לך מושג להיכן תגיע. כזו היא היוגה עבורי.

ההתחלה הייתה תמימה: באתי מאהבת התנועה, נכנסתי לשיעור יוגה והתאהבתי. אתלטיות, זרימה וגם זיק של תחושה עמומה, לא מוסברת, שזה עושה לי טוב, מרגיש לי רגוע, נעים, תחושה של שלווה.

12 שנים עברו מאז עשיתי היכרות ראשונית עם היוגה והדרך מתמשכת. אני פוגשת את עצמי, פוגשת אחרים, פוגשת את העולם ובדרך לומדת. כל הזמן לומדת.

יוגה היא שיטת תרגול עתיקת יומין המשלבת בתוכה עבודה של מנחי גוף לגמישות, יציבה נכונה, חיזוק, בריאות ואיכות חיים. תרגול הגוף משלב עבודה עם נשימה מודעת וריכוז ואל אלו מתווספות טכניקות של מדיטציה, הנחיות להתנהגות אישית וכללית וחקירה אישית באמצעות כתבים פילוסופיים – כל זה כדי להגיע למצב של אושר, שלווה וידע אינסופיים.

תמיד אהבתי לטייל. בפרדסים של ילדותי, בשבילי הארץ וברחבי העולם. בטבע הייתה לי תחושה של בית. משהו התחיל להסתדר, כל המפגשים התרחשו מעצמם ללא מאמץ. תחושה של רעננות וכוחות מחודשים עטפה אותי. כשחזרתי הביתה (כי בסוף תמיד חוזרים) גיליתי שלמדתי עוד משהו על עצמי.

כמו הרבה מהדברים הטובים שפוגשים אותנו בחיים, הרעיון לשלב את הטבע והיוגה (שהם בעצם אחד) התחיל לגמרי במקרה, ממשאלה של קבוצת תלמידים שרצו לצאת למסע שכזה. והיה קסום.

ואת הקסם הזה, של תרגול וטיול אנחנו ממשיכים הלאה: במקומות מופלאים, בשבילים נידחים בכל קצווי תבל, במרחבי טבע עצומים.

אנחנו מאפשרים שינוי, יוצאים מהשגרה מתחברים לעצמנו בנחת, בלי למהר לשום מקום.

עולים על המזרן, נושמים אויר צלול, מתרגלים את הגוף, יושבים יחד למדיטציה ומתבוננים בשתיקה בעולם המופלא.

האתר של חיה שודריך

טיולי יוגה בחו"ל. צילום: חמוטל בן סיני

 

דילוג לתוכן