fbpx
שקופית קודמת
שקופית הבאה

מסע שטח נשי

נשים שהן מאגמה – השאלון – רינה פיצ'ון

ד"ר רינה פיצ'ון היא פסיכותרפיסטית, מטפלת במשחק ובאומנות שמסייעת לילדים לשפר את הכישורים החברתיים שלהם. איזה רגע במסע היא לא תשכח? מה הדבר הכי חשוב שהיא הביאה למסע? ומה הטיפ שלה למי שעתידה לצאת למסע?  כל אלה בראיון >>> 

מגלה בת כמה את?  בת 51

מאיפה?  גדלתי בראשון לציון כבת יחידה לאחר שלושה בנים עם זוג הורים חם אוהב ומכיל.
כשהתחתנתי עם יוני,  עברנו לגור בחולון ולפני יותר מ15 שנים עברנו לגור באבן יהודה שבה אנחנו חיים ומאושרים.

משפחה לא בוחרים?  אני נשואה באושר יותר מ31 שנים ויש לנו שלושה ילדים גדולים: הראל בן 28, אסף בן 26 ודנה בת 21. בנוסף, אני סבתא לנכדה מדהימה בת חצי שנה. כל הילדים שלנו עזבו את הקן והבית הריק התמלא בקליניקה הפרטית שלי בה אני נותנת מענה רגשי ופסיכולוגי לילדים, נוער, מבוגרים והורים.

ורק בשביל הרזומה: למדתי תואר ראשון בחינוך יצירתי בסמינר הקיבוצים, תואר שני בלסלי קולג' בשילוב אומנויות, תואר שני נוסף באוניברסיטת בר אילן בפילוסופיה ודוקטורט באוניברסיטת בר אילן. את הדוקטורט שלי כתבתי על תפיסת דמות האלוהים אצל ילדים בגיל הרך.
בנוסף, למדתי לימודי תעודה בתחום הטיפול: פסיכותרפיה למבוגרים ונוער, טיפול במשחק ואומנות בילדים, טיפול בארגז החול בגישה היונגיאנית, טיפול דיאדי להורה וילד והדרכת הורים ויעוץ זוגי ומשפחתי.
במשך יותר מ27 שנים עבדתי כגננת במשרד החינוך ולפני חמש שנים פתחתי קליניקה פרטית לטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. היום אני עובדת גם כמטפלת רגשית לילדים ונוער במת"יא עמק חפר.

לפני המסע: חוששת או נרגשת? יצאתי למסע נרגשת לראות את הנופים המרהיבים של סרביה ומונטנגרו ומעט חוששת מהיכרות עם נשים לא מוכרות. אך היה בי רצון עז להיחשף לאתגרים חדשים, להכיר נשים שונות ומגוונות ולצאת מאזור הנוחות.  
במשך שנים רבות אני מבלה בעיקר עם משפחתי ובן זוגי, כחלק מההתפתחות האישית והמקצועית שלי כמטפלת רגשית רציתי לבדוק כיצד אני מתמודדת במצבים רגשיים מורכבים עם אנשים לא מוכרים? מהם מנגנוני ההגנה שאני מפעילה כשקשה לי? כיצד אני יוצרת חברויות חדשות? האם אני משתלבת חברתית בסביבה לא מוכרת? כיצד הסביבה רואה אותי?

מה הדבר הכי מוצלח שלקחת איתך למסע? מטען נייד לאייפון, מכנסיים נוחות שמתייבשות בקלות, סנדלי שורש, שמחת חיים והמון אופטימיות.

מה הדבר הכי מיותר שלקחת איתך למסע? נעלי בלנסטון. הן היו כבדות ולא נוחות לי במסע ושקלו המון במזוודה!

מה הדבר שבגללו כדאי להיתקע איתך בג'יפ? אני אשה נעימה, קשובה, מכילה, יש לי הרבה ידע בתחומים שונים, אני אוהבת לרקוד, לשיר ולשמוח ולפעמים אני גם מצחיקה…

רגע במסע שלא תשכחי : הרפטינג שעשינו היה חוויה מדהימה!  יצאתי לרפטינג עם נשים שפחות הכרתי מהקבוצה ולאורך כל מסלול הרפטינג שרנו שירים מוכרים ושירים שהמצאנו, נתנו מוטיבציה אחת לשניה בחתירה. לאורך המסלול הרגשתי שאני מובילה את הסירה יחד עם כל הבנות ובסוף המסלול הן הוקירו לי תודה ואמרו לי שהן מאוד נהנו להיות איתי ברפטינג ושהכנסתי בהן המון מוטיבציה ושמחת חיים.
בסוף הרפטינג, הן הציעו שניכנס יחד לצלול במים הקרים למרות שירד גשם והיה מאוד קר, הרגשתי תחושה של ביחד, נכנסנו יחד למים הקרים והצלולים וזו היתה חוויה שלא אשכח לעולם!

דבר אחד שלקחת לחיים מהמסע:  להתחבר לאינטואיציה שלי, לא להיות במקום שלא טוב לי, להשתחרר מהמטפלת שבי כשאני נמצאת עם אנשים מחוץ לחדר הטיפול.

איפה היית רוצה לראות עצמך בעוד חמש שנים מהיום ?  ממשיכה לעסוק באותו תחום טיפול שאני עוסקת בו,  משתלבת בצוות מאגמה ולוקחת חלק במסעות נוספים במסגרת מאגמה.

טיפ קטן למי שעתידה לצאת?  לנסות להנות מהרגע, לשחרר מעצורים, לאפשר לעצמך להתחבר לנשים נוספות ולפתוח את הלב ללא דעות קדומות, מראה או התרשמות ראשונה.

ולסיכום: משהו למאגמה? צוות מאגמה מופלא!

שרון פרנקו המדריכה היתה מקצועית, נעימה ובעלת ידע רב.
סמדר איבצן המלווה תמיד היתה שם בכל שאלה או קושי, הפעילה את הבנות מידי יום בפעילויות מגוונות, מהנות ומאתגרות, היה חשוב לה מה קורה עם כל אחת ואחת מבנות הג'יפ והיא הובילה את המסע על הצד הטוב ביותר.

אבישג ואורלי מצוות המנהלה הפתיעו כל פעם מחדש באוכל טעים ועשיר במקומות שלא ציפיתי שיחכו לי שם ותמיד הן היו שם עם המון שמחה ואהבה ולכל בקשה הן נענו בשמחה.

לסיכום כולן יחד היו צוות מקצועי, מיומן, מאורגן, נעים הליכות, שמח, מעניק בטחון עצום ותחושת סיפוק נפלאה, תמיד שם בשביל כל שאלה או קושי,

פשוט וווהוווו אחד גדול!!!!

דילוג לתוכן