fbpx
Next slide

מסעות זה השטח שלנו

רותי ומנחם לוין

מסע ג'יפים באוגנדה כולל גורילות והאמת? לא ידעתי לקראת מה אני נוסעת.
בדיעבד יש לציין שהקבוצה נבחרה בקפידה ושובצה בהתאמה מלאה.
היום המיוחל הגיע, יצאנו  לדרך,  נפגשנו בנתב"ג וכבר כאן החלו החיוכים הרחבים של הילה ואדווה  והפינוקים.
אחרי טיסות שעברו בנעימות הגענו לאנטבה אוגנדה. עלינו על מיניבוס וכבר החלנו את הטיול, נסיעה ושייט לצפות בצפור הנדירה מנעלן.
אווירה כייפית כולם שיתפו פעולה והחוויה הראשונה נחרתה בזכרון.

משם המשכנו לקמפלה עיר הבירה למלון מפואר, ארוחת ערב ושינה ברוכה.
עם שחר השכמנו קום ויצאנו לדרך להמשך המסלול בגשם זלעפות , בשיירה של 6 רכבים אחד אחרי השני, מאתר לאתר, ממלון למלון מחוויה אחת לשניה לשלישית ועוד ועוד ועוד.
לאורך כל הדרך מנחם  עבדי, איש האשכולות, המדריך של המסע הרעיף עלינו את  מידע על הארץ אליה הגענו, על האוכלוסיה, על כל מה שראו עיננו וראינו המון.
ארץ בתולית, נופים טובלים בירוק שלא נגמר, מפלים ובעלי חיים ממש כמו שהובטח לנו בכמות של מאות בעלי חיים.
מאחורי הקלעים היו הילה ואדווה, חברות צוות המנהלה , שכמו חוברו יחד, שתיהן כאחת עשו את המירב והמיטב לפנק ולסייע לנו לאורך המסע – ברמה של מכונת אספרסו בשטח.
כל נקודת עצירה והפינוק שנלווה לה: יין לקידוש וחלה טריה בערב שבת, יין, מצות, והגדה בערב פסח.
ימי הולדת לחוגגים עם זר, עוגה וברכה אישית לכל חוגג.
וגולת הכותרת של המסע: הגורילות.
טיפוס תלול ומפרך תוך כדי פילוס צמחיה עבותה עד למעלה ההר שם המתינו לנו הגורילות.
הגענו אליהן בשקט, ממש מרחק נגיעה והגורילות עשו כביבתן המשיכו לקטוף עלים וגבעולים ואכלו לשובע, מבלי לפחד מאיתנו כמו גם אנחנו לא פחדנו מהם.
היה שם תינוק שהיה תפוס בבשר אימו וינק לו בנחת.
זו היתה אחת החוויות החזקות במסע. חוויה מאתגרת ומיוחדת  .
תודה לעזרא המדריך המקומי  שהיה נכון לתת שרות ומענה לכל בקשה גם אם אחרי יום מפרך.
תודה למנחם,  להילה ולאדווה: עשיתם יחד כל שאפשר לרווח לנו את המסע, לסייע לנו לאורך כל הדרך לצלוח את המסע .
הילה ואדווה: תודה על ההקשבה וההכלה והכל בנועם – גם כשחזרנו כמו תינוקות מספר פעמים על אותה בקשה.